Když to načančám…

  …tak to nestačí. Navíc, když chcete prodat nemovitost za super peníze. Velký omyl mnoha makléřů i klientů. O čem je řeč? Home staging. Zajímané, opomíjené téma. Jsem na 100% přesvědčena, že home staging, profesionální  nafocení a systém práce s videoprohlídkou jsou důvodem  kvalitního prodeje i za velmi vysokou cenu.

Proč?

BR7A3194Jeden příklad z reality. Prodávala jsem byt 2+kk, atypický, po rekonstrukci, na zajímavém místě. Cenová analýza ukázala prodejní cenu  4,5 -4,6 mil Kč. Chtěli jsme s majitelkou udělat maximum, navíc nám přál čas. Doporučila jsem jí provést homestagingové úpravy, perfektně nafotit a natočit video.

Byt se prodal za 7 dnů za cenu 4,95 mil Kč. Zázrak? Ne. Prostě se pořádně připravil.

Čím více do tohoto oboru pronikám, tím více mne baví. Uvědomuji si, co je jeho skutečnou podstatou a co všechno to obnáší. Je mi více než jasné, že home staging nejsou jen konečné úpravy vzhledu prodávané nemovitosti.  O to větší kouzlo tato technika prodeje a marketingu nemovitosti pro mne má. Zjišťuji ale, že se pořádně mezi lidmi neví, co to je. Co si tedy pod tímto kouzelným slovem home staging můžeme představit?

Mašličky? Polštářky? Změť barevných doplňků? Vůbec ne. Naopak toto HS právě vůbec není.

Tak a teď trocha vzdělání 🙂

Pojďme si nyní  říci něco o tom, co to home staging vůbec je a kde se tu vzal.

BarbSchwarzsmall

HS vzniknul v USA v 70. letech. Jeho průkopnicí je Barbara Schwarz, která si uvědomila, jaký efekt má na rychlost prodeje a cenu celkový dojem. A začala v tomto směru  podnikat.

V současnosti je staging běžnou součástí většiny prodejů v USA a Kanadě, velice populární je v Austrálii, GB a Nizozemí a dalších státech západní Evropy. V poslední době začíná pronikat do střední a východní Evropy, hlavně proto, že opravdu funguje.

Mnozí z vás chtějí prodat za maximální možnou cenu. Pro úspěšnou realizaci prodeje nebo pronájmu jsou naprosto zásadní 3 parametry v nastavení podmínek:

  • vnitřní marketing- což znamená správné zacílení na cílovou skupinu,  podnícení zájmu kupujícího, vyvolání správného prvního dojmu, momentu překvapení, vyloučení pochybností kupujících,
  • vnější marketing – jak  vlastně budume nabízet nemovitost, podoba inzerce, zvolení správného media,
  • cenotvorba- správné nastavení ceny nemovitosti.

Co se běžně děje v praxi při prodeji: přeskakujeme nebo podceňujeme právě  první krok a to přípravu nemovitosti z pohledu vnitřní přípravy. Pokud jeden z těchto 3 výše uvedených parametrů prodeje pokulhává, pak výrazně „pajdá“ i celá akce.

Home staging je tedy z tohoto pohledu především vnitřní (tzv. inside) marketing prodávané nebo pronajímané nemovitosti. Tedy příprava nemovitosti k prodeji /pronájmu se vším, co s tím souvisí.

ALE POZOR!

Nejde o úmyslné zakrývání vad, které by mohly mít vliv na cenu nemovitosti. I když by si to třeba majitelé nemovitostí přáli. Jde o upoutání pozornosti  správným směrem. Homestaging nefunguje, pokud je špatně nastavená cena. V rámci homestagingu nestačí mít také jen pěkné fotografie a udělat pouze tzv.  fotostyling.

Jaké jsou tedy výhody homestagingu? Proč byste si ho měli zamilovat?

  •  rychlejší  prodej za nejlepší možnou cenu
  •  investice je malá (finanční i časová) a její zhodnocení  v několikanásobný zisk z investované částky
  • univerzální využití stagingu- lze ho aplikovat na levné i luxusní nemovitosti
  • šetříte následně svůj čas při prodeji nemovitostí a zvyšujte svou prestiž 
  • kdo je vidět, vítězí a už ne jen kvůli ostrým loktům.
  • provedení Home Stagingu je vždy levnější než snížení ceny nemovitosti.
  • perfektní prezentace, odlišení se od ostatních

BR7A4618BR7A4876

 

 

 

 

 

 

 

Tohle téma je fakt sexy. Takže s ním určitě nekončíme :).

Mějte se krásně.

Ivana

 

Ivana Cikánková

Jsem propagátorkou vědomého přístupu k realitnímu obchodu a klientům. 18 let zkušeností mě inspiruje k tomu, že s ženským přístupem a intuicí ukazuji a pomáhám lidem i makléřům se lépe orientovat na realitním trhu. Jsem autorkou knihy Jak prodat nemovitosti s maximálním ziskem a ebooku zdarma Jak se nespálit při prodeji nemovitosti. Jsem zakladatelkou projektu Ženy v realitách Můj příběh si můžete přečíst tady >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Získejte eBook zdarma: Jak se NESPÁLIT při prodeji nemovitosti

    5 chyb, které už udělali jiní a vy je dělat nemusíte.

    Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u nás v bezpečí a budeme (Tobi real estate services s.r.o, Brtnice 201, 25169, Velké Popovice, IČ: 05447011) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání eBooku a dalších e-mailů ode nás, které se budou týkat informací realitního a vzdělávacího tématu . Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.

  • Rubriky

  • Přidejte se k nám na facebooku

  • Jak prodat nemovitosti s maximálním ziskem

     

     

    hardcoverstack_621x739