Nejlepší mezi MiMákama

To jsem nečekala. MiM je online kurz, který jsme podporovala jako affiliate partner. Byla to jízda. Dušan mě vyzpovídal, cože si vlastně jako začátečník myslím o affiliate marketingu a podnikání. Tak si to můžete přečíst. Musím říci, že mě to dost bavilo. Tady je:

ivana-cikankova-affiliate-partner-630x315
Jak se vyhrávají affiliate žebříčky bez předchozích zkušeností s Affiliate marketingem?

Znáte Ivanu Cikánkovou? Je to úspěšná realiťačka, která je v oboru už více jak 18 let. S affiliate marketingem nemá téměř žádné zkušenosti. Přesto to byl nejlepší partner veleúspěšné kampaně Milionový makléř.

Jak se jí podařilo stát se nejlepším affiliate partnerem a sáhnout si na odměny v řádu STA tisíců? Čtěte rozhovor a ani nedutejte – je to neuvěřitelný příběh!

(rozhovor je převzat se souhlasem z blogu www.dusansoucek.cz

Ivano, proč jsi se pustila do affiliate podpory Milionového makléře?

Pro mě osobně to byla obrovská výzva. Těch důvodů, proč jsem do toho šla, bylo několik. Za prvé mě to lákalo díky  oboru. Moje téma, a když se k tomu přidá druhý důvod, tedy to, že znám autora kurzu Tomáše Kučeru osobně, který mě navíc požádal o spolupráci, už se nedalo couvnout. Za třetí to byla možnost finanční odměny za aktivitu.

 

Byla to první kampaň nebo jsi dříve affilovala? Jaké byly vlastně Tvé zkušenosti v této oblasti?

Moje zkušenosti s affiliate byly téměř nulové. Samozřejmě, že jsem věděla co to zhruba affiliate je. Ovšem myslela jsem si, že stačí udělat aktivní proklik třeba v článku nebo se jen tak zmínit a automaticky začnou padat peníze. Bohužel, tak to nefunguje. Což jsem pochopila velmi rychle díky této kampani. Byla to moje první opravdová kampaň, v níž jsem vystupovala jako aktivní affiliate partner.

 

Co podle tebe rozhodlo o tom, že se ti podařilo stát se nejlepším affiliate partnerem a vydělat si tak slušné peníze?

To co rozhodlo, že jsem se  stala nejlepším affiliate partnerem, byla velmi poctivá příprava celé kampaně. Affiliate manažer, Dušan Souček, dal všem affil partnerům výzvu, že je k dispozici osobně k prodiskutování nápadu pro kampaň. Jak jsem se později dozvěděla, tak jsem byla jediná, kdo tu výzvu přijal.

Sešli jsme se a s jeho pomocí jsme nastavili naprosto precizní kampaň. Za tuto novou zkušenost jsem strašně vděčná. Najednou jsem viděla, jak se musí přemýšlet, kdy je potřeba do toho šlápnout nejvíce, kdy je potřeba nastavit udržovací režim, jak se pracuje s databází, Facebookem, jak fungují kreativy a co je potřeba sledovat. Je to dynamická záležitost a musím říct, že afilliate není legrace, kde peníze lehce vyděláte. Což jsem si do určité chvíle myslela.

 

Ano, byla jízda. Vím, že jsi zapojila různé způsoby propagace. Co všechno jsi poslal do boje?

Je fakt, že moje zapojení bylo velice aktivní. Vystupovala jsem totiž v jednom videu s autorem Tomášem Kučerou a natočila jsem s ním rozhovor. Dále jsem komunikovala s vlastní databází, natáčela videa, propagovala na Facebooku, sdílela různé posty na dalších sociálních sítích a vylepšila svůj web pop-up okny.

Poznámka: Funkční strategie je vždy kombinace několika věcí najednou. Zkrátka dobře naplánovaný válečný tažení s armádou, kterou máme k dispozici. Trochu toho válečného umění je tady.

 

Hodně lidí říká, že nemají databázi kontaktů, neumí dělat reklamy nebo nemají web. Jak to máš ty? Máš deset tisíc kontaktů, kterým jsi pozvánku do kurzu poslala?

No kéž bych měla 10 000 kontaktů. Na tom ještě musím zapracovat. Já jsem do kampaně vstoupila, když jsem měla v databázi necelých 700 kontaktů. Je však pravda, že v ní jsou lidé, kteří se o realitní trh opravdu zajímají a mohu říct, že spolu s facebookovou reklamou byl emailling nejúčinějším nástrojem v kampani. A patří jim za to i můj velký dík.

Poznámka: Tyto dva zdroje jsou společně přímo ďábelsky účinné. Tady je o tom článek.

 

Co pro tebe byla největší výzva při podpoře kampaně?

To ani nevím. Celá kampaň byla pro mě velká výzva. Asi proto, že  jsem se v ní angažovala i osobně. V kurzu jsem nebyla anonymní, což někdy u affiliate bývá. Jako affil partner i jako účastník kurzu jsem vystupovala zcela otevřeně, se svým jménem, což asi byla ta výzva. Ručila jsem sama sebou, že produkt, který jsem podporovala, je skvělý a stojí za to.

A asi největší výzva byla naučit se a pochopit, jak affiliate funguje. Úspěšná  kampaň znamená velmi detailně promyšlenou strategii a když  nefunguje, tak musíte improvizovat a během hodiny všechno změnit. Takže mě chvilkami kampaň úplně pohltila. Přirovnala bych to jako že jsem byla gambler a hrála nějakou hru :). Prostě je to superakční energie.

Poznámka: Vystupovat pod vlastním jménem a neskrývat se za fanpage, reklamy, a jiné techniky je snad nejsilnější Affiliate strategie. Dává to smysl – Affil znamená „doporučovat“.

 

Co tě naopak překvapilo ze strany kampaně, ze strany lidí, se kterými jsi spolupracovala?

Příjemně mě překvapila ochota, angažovanost lidí, přístup. Když jsem něco potřebovala, kdykoli jsem mohla zavolat. To se mi hodně dlouho nestalo a musím říct, že to fungovalo perfektně. Vím, že do další akce půjdu s těmito lidmi velice ráda.

Pak mě překvapila čísla. Na začátku jsme se sice bavili o cílech a číslech, který by měla padat, ale říkala jsem si, že se to přece nedá spočítat. Ve finále to tak opravdu bylo a byla tam vidět i určitá statistika.

provize

 

Mezi různými lidmi je afilliate marketing často vnímán jako strašné zlo plné spamování atd. Jaký ty máš na to názor?

Myslím, že to tak není, pokud se dodržují určitá pravidla. Samozřejmě je každá kampaň pro databázi velice náročná, ale lidé mají na výběr. Buď se jim kampaň bude líbit a třeba se i něco naučí nebo dozví, nebo ji budou ignorovat nebo se z databáze odhlásí. Jako spamování to tedy neberu, je to v dané chvíli intenzivnější způsob komunikace. Na druhou stranu respektuji to, že to může někomu vadit a z databáze se odhlásí.

 

Tvoje podpora byla hodně akční a hodně věcí jsi odmakala, kdybys měla říct – byl to dobrý obchod v poměru cena-výkon.

Byl to skvělý a úžasný obchod. Kromě toho, že jsem vydělala velmi zajímavé peníze, tak jsem se toho strašně moc naučila. Byla to pro mě byla obrovská škola. Je o mě poměrně známé, že si vzdělání nesmírně vážím a jsem člověk, který se rád vzdělává v nových oborech a věcech. Bylo to skvělé a nelituji ani minuty , kterou jsem si odmakala a když bude taková příležitost znova, tak do toho zase půjdu.

 

Jak vidíš svojí budoucnost v afilliate marketingu a jak to vidíš celkově. Je to příležitost pro každého?

Myslím, že to není příležitost pro každého. Myslím, že ten, kKdo v tom vidí rychlé peníze, protože si někde něco nakliká a bude dělat i krkolomné věci, tak mu to dlouhodobě fungovat nemůže a bude zklamaný. Je to pro lidi, kteří affiliate berou jako zodpovědnou práci, jsou schopní reflektovat a respektovat přání majitele produktu nebo autora kurzu, apod. Musí se u toho přemýšlet, být flexibilní a reagovat na určité věci.

Je také fajn, když na to člověk není sám a má kolem sebe tým, který mu s tím pomáhá. To, co určitě dneska vím je, že abych mohla odvést 100% práci, jako v případě tohoto kurzu, tak musím s produktem souznít. Musím mi být osobně blízký, musím  s ním mít  osobní zkušenost nebo má být provázaný na můj business. Pak mi dává to smysl. Za mě v budoucnu affiliate ano.

Poznámka: Za poslední roky jsem poznal stovky affiliate partnerů. To, co odlišuje ty úspěšné od neúspěšných je podnikatelské myšlení. Affiliate není nic jiného než byznys příležitost, které se buď chopíte jako podnikatel, nebo jako čičmunda – či čumil. Je to affiliate podnikání.

 

Co by jsi vzkázala lidem, kteří uvažují o afilliate marketingu, nebo to už zkusili, ale nikdy se jim nepodařil významný úspěch?

Asi bych shrnula to, co jsem řekla v předchozích otázkách. Vzít rozum do hrsti, vybrat si produkt, protože to nemusí být jen o ve výši odměny za konverzi. Ale opravdu s tím produktem musíte  souznít – musíte do propagace dát trochu srdce. A když začínáte nebo to chcete dělat na plný úvazek, tak si sehnat dobrý tým lidí, kteří vám pomohou se strategií a pak do toho jít naplno!

 

 

Ivana Cikánková

Jsem propagátorkou vědomého přístupu k realitnímu obchodu a klientům. 18 let zkušeností mě inspiruje k tomu, že s ženským přístupem a intuicí ukazuji a pomáhám lidem i makléřům se lépe orientovat na realitním trhu. Jsem autorkou knihy Jak prodat nemovitosti s maximálním ziskem a ebooku zdarma Jak se nespálit při prodeji nemovitosti. Jsem zakladatelkou projektu Ženy v realitách Můj příběh si můžete přečíst tady >>

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    • Získejte eBook zdarma: Jak se NESPÁLIT při prodeji nemovitosti

      5 chyb, které už udělali jiní a vy je dělat nemusíte.

    • Rubriky

    • Přidejte se k nám na facebooku

    • Jak prodat nemovitosti s maximálním ziskem

       

       

      hardcoverstack_621x739