Když to načančám…

  …tak to nestačí. Navíc, když chcete prodat nemovitost za super peníze. Velký omyl mnoha makléřů i klientů. O čem je řeč? Home staging. Zajímané, opomíjené téma. Jsem na 100% přesvědčena, že home staging, profesionální  nafocení a systém práce s videoprohlídkou jsou důvodem  kvalitního prodeje i za velmi vysokou cenu.

Proč?

Jeden příklad z reality. Prodávala jsem byt 2+kk, atypický, po rekonstrukci, na zajímavém místě. Cenová analýza ukázala prodejní cenu 4,5 -4,6 mil Kč. Chtěli jsme s majitelkou udělat maximum, navíc nám přál čas. Doporučila jsem jí provést homestagingové úpravy, perfektně nafotit a natočit video.

Byt se prodal za 7 dnů za cenu 4,95 mil Kč. Zázrak? Ne. Prostě se pořádně připravil.

Čím více do tohoto oboru pronikám, tím více mne baví. Uvědomuji si, co je jeho skutečnou podstatou a co všechno to obnáší. Je mi více než jasné, že home staging nejsou jen konečné úpravy vzhledu prodávané nemovitosti.  O to větší kouzlo tato technika prodeje a marketingu nemovitosti pro mne má. Zjišťuji ale, že se pořádně mezi lidmi neví, co to je. Co si tedy pod tímto kouzelným slovem home staging můžeme představit?

Mašličky? Polštářky? Změť barevných doplňků? Vůbec ne. Naopak toto HS právě vůbec není.

Tak a teď trocha vzdělání 

Pojďme si nyní  říci něco o tom, co to home staging vůbec je a kde se tu vzal.

HS vzniknul v USA v 70. letech. Jeho průkopnicí je Barbara Schwarz, která si uvědomila, jaký efekt má na rychlost prodeje a cenu celkový dojem. A začala v tomto směru podnikat. 

V současnosti je staging běžnou součástí většiny prodejů v USA a Kanadě, velice populární je v Austrálii, GB a Nizozemí a dalších státech západní Evropy. V poslední době začíná pronikat do střední a východní Evropy, hlavně proto, že opravdu funguje.

Mnozí z vás chtějí prodat za maximální možnou cenu. Pro úspěšnou realizaci prodeje nebo pronájmu jsou naprosto zásadní 3 parametry v nastavení podmínek:

  • vnitřní marketing- což znamená správné zacílení na cílovou skupinu,  podnícení zájmu kupujícího, vyvolání správného prvního dojmu, momentu překvapení, vyloučení pochybností kupujících,

  • vnější marketing – jak  vlastně budume nabízet nemovitost, podoba inzerce, zvolení správného media,

  • cenotvorba- správné nastavení ceny nemovitosti.

Co se běžně děje v praxi při prodeji: přeskakujeme nebo podceňujeme právě  první krok a to přípravu nemovitosti z pohledu vnitřní přípravy. Pokud jeden z těchto 3 výše uvedených parametrů prodeje pokulhává, pak výrazně “pajdá” i celá akce.

Home staging je tedy z tohoto pohledu především vnitřní (tzv. inside) marketing prodávané nebo pronajímané nemovitosti. Tedy příprava nemovitosti k prodeji /pronájmu se vším, co s tím souvisí.

ALE POZOR!

Nejde o úmyslné zakrývání vad, které by mohly mít vliv na cenu nemovitosti. I když by si to třeba majitelé nemovitostí přáli. Jde o upoutání pozornosti  správným směrem. Homestaging nefunguje, pokud je špatně nastavená cena. V rámci homestagingu nestačí mít také jen pěkné fotografie a udělat pouze tzv.  fotostyling.

Jaké jsou tedy výhody homestagingu? Proč byste si ho měli zamilovat?

  •  rychlejší  prodej za nejlepší možnou cenu

  •  investice je malá (finanční i časová) a její zhodnocení  v několikanásobný zisk z investované částky

  • univerzální využití stagingu- lze ho aplikovat na levné i luxusní nemovitosti

  • šetříte následně svůj čas při prodeji nemovitostí a zvyšujte svou prestiž 

  • kdo je vidět, vítězí a už ne jen kvůli ostrým loktům.

  • provedení Home Stagingu je vždy levnější než snížení ceny nemovitosti.

  • perfektní prezentace, odlišení se od ostatních

Tohle téma je fakt sexy. Takže s ním určitě nekončíme :).

Mějte se krásně.

Ivana

Reality