Prodej nemovitosti krok po kroku - 2. díl

...aneb, co pro úspěšný prodej nemovitosti musí udělat profesionální realitní makléř.

V minulém článku jsme prošli kroky, které vás čekají v prvních krocích spoluprácé s profesionálním realitním makléřem.

Nyní si podrobně projdeme všechny možnosti, jak nemovitost ukázat v tom nejlepším světle. V této fázi se neobejdete bez subdodavatelů dalších služeb. Realitní makléř má na sebe navázané prověřené profesionály a díky dlouhodobé spolupráci může mít výhodnější ceny.

 

2. díl: profesionální propagace nemovitosti

 

Očištění nemovitosti od závazků

nezapomeňte vyřešit všechny závazky na nemovitosti. Zástavní právo, věcná břemena a jiná omezení vlastnického práva je třeba řešit s příslušnými subjekty. Makléř vám poradí a zkontroluje všechny zápisy.

Příprava nemovitosti na focení

  • Nemovitost musí na fotografiích a ve videu vypadat co nejlépe, nicméně reálně. Je důležité nemovitost na focení připravit. Zaměřte se na důkladný úklid, odstranění osobních předmětů, předmětů týkajících se zvířat nebo sezónních dekorací, úklidových prostředků, suvenýrů a podobně. V některých případech se také vyplatí udělat drobné úpravy a opravy. Vždy je ale dobré zvážit investované peníze a reálné navýšení ceny nemovitosti a šance na její úspěšnější prodej. Cílem ale rozhodně není zakrývat nedostatky. Tento přístup by mohl vést kupující k uplatnění náhrady za skryté vady. Makléř na první pohled ví, co je potřeba uklidit, při fotografování je na místě a se vším pomůže.
  • Makléř může v některých případech doporučit profesionální homestaging.

Pořízení foto a videodokumentace nemovitosti a okolí

  • Kvalitních fotografií je možné docílit použitím profesionální techniky. Zrcadlový fotoaparát, širokoúhlý objektiv, stativ, externí osvětlení a profesionální postprodukce. Videoprohlídky vyžadují gimbal, mikrofon, záběry z dronu a profesionální střih.
  • Z toho důvodu realitní makléři využívají služby profesionálních fotografů, kteří mají s focením nemovitostí zkušenosti.
  • Perfektní službu udělají i fotografie a záběry z okolí nemovitosti, které zpropagují vyjímečnost lokality.

Plánek a půdorys nemovitosti

  • 3D plánek nemovitosti pomůže kupujícím dokreslit obrázek nemovitosti.
  • Dalším nástrojem, který krásně nemovitost zpropaguje je virtuální prohlídka, kde si kupující může nemovitost projít podobně jako ve street view. 

Zpracování průkazu energetické náročnosti budovy

  • Tento průkaz je při prodeji nebo pronájmu povinností. Energetická náročnost budovy musí být uvedena v inzerci a originál průkazu nebo jeho ověřená kopie předložena při podpisu kupní smlouvy.

Sepsání textace inzerátu

  • Textace inzerátu by měla obsahovat potřebné informace a zároveň být psaná čtivou formou a jazykem cílové skupiny potenciálních kupujících.
  • Vzhledem k tomu, že za uvedené informace ručí inzerent právně, doporučujeme i toto nechat na profesionálech.

Založení profilů na inzertních serverech, sociální sítě

  • Makléř využívá všechny relevantní inzertní servery, kde zveřejní inzerát. Makléři využívají placený přístup k platformám, prostřednictvím kterých zveřejní inzerát velmi jednoduše a za zvýhodněnou cenu.
  • Poměrně velká skupina lidí nesleduje realitní servery, ale pohybuje se na sociálních sítích. Proto mají makléři pro propagaci založen profesionální účet, správce reklam a vyznají se v nastavování kampaní.
  • Je možné za další příplatek pozice inzerátu “topovat”, což se vyplatí v případě, kdy je v nabídce více nemovitostí podobných té vaší.

Zadání do tištěné inzerce, tištěná propagace

  • Využít také můžete tištěné inzertní časopisy, lokální tisk nebo letáky do schránek. Perfektně také funguje vyvěšená plachta přímo na nemovitosti.

Další možnosti, které doporučujeme

  • K nemovitosti si můžete nechat zpracovat brožuru, kterou budete používat při komunikaci se zájemci a na prohlídkách.
  • Některé nemovitosti dobře zpropaguje vlastní webová doména a web.

Nyní se nacházíte v bodě, kdy je za vámi spoustu práce. realitní makléř do všech kroků investoval z vlastních zdrojů částku kolem 60.000 Kč.  Máte zveřejněný profesionální inzerát a návrh na další kroky v rámci marketingového plánu.

 

Reality