...aneb, co pro úspěšný prodej nemovitosti musí udělat profesionální realitní makléř.
V minulém článku jsme prošli kroky, které vás čekají v prvních krocích spoluprácé s profesionálním realitním makléřem.
Nyní si podrobně projdeme všechny možnosti, jak nemovitost ukázat v tom nejlepším světle. V této fázi se neobejdete bez subdodavatelů dalších služeb. Realitní makléř má na sebe navázané prověřené profesionály a díky dlouhodobé spolupráci může mít výhodnější ceny.
2. díl: profesionální propagace nemovitosti
Očištění nemovitosti od závazků
nezapomeňte vyřešit všechny závazky na nemovitosti. Zástavní právo, věcná břemena a jiná omezení vlastnického práva je třeba řešit s příslušnými subjekty. Makléř vám poradí a zkontroluje všechny zápisy.
Příprava nemovitosti na focení
- Nemovitost musí na fotografiích a ve videu vypadat co nejlépe, nicméně reálně. Je důležité nemovitost na focení připravit. Zaměřte se na důkladný úklid, odstranění osobních předmětů, předmětů týkajících se zvířat nebo sezónních dekorací, úklidových prostředků, suvenýrů a podobně. V některých případech se také vyplatí udělat drobné úpravy a opravy. Vždy je ale dobré zvážit investované peníze a reálné navýšení ceny nemovitosti a šance na její úspěšnější prodej. Cílem ale rozhodně není zakrývat nedostatky. Tento přístup by mohl vést kupující k uplatnění náhrady za skryté vady. Makléř na první pohled ví, co je potřeba uklidit, při fotografování je na místě a se vším pomůže.
- Makléř může v některých případech doporučit profesionální homestaging.
Pořízení foto a videodokumentace nemovitosti a okolí
- Kvalitních fotografií je možné docílit použitím profesionální techniky. Zrcadlový fotoaparát, širokoúhlý objektiv, stativ, externí osvětlení a profesionální postprodukce. Videoprohlídky vyžadují gimbal, mikrofon, záběry z dronu a profesionální střih.
- Z toho důvodu realitní makléři využívají služby profesionálních fotografů, kteří mají s focením nemovitostí zkušenosti.
- Perfektní službu udělají i fotografie a záběry z okolí nemovitosti, které zpropagují vyjímečnost lokality.
Plánek a půdorys nemovitosti
- 3D plánek nemovitosti pomůže kupujícím dokreslit obrázek nemovitosti.
- Dalším nástrojem, který krásně nemovitost zpropaguje je virtuální prohlídka, kde si kupující může nemovitost projít podobně jako ve street view.
Zpracování průkazu energetické náročnosti budovy
- Tento průkaz je při prodeji nebo pronájmu povinností. Energetická náročnost budovy musí být uvedena v inzerci a originál průkazu nebo jeho ověřená kopie předložena při podpisu kupní smlouvy.
Sepsání textace inzerátu
- Textace inzerátu by měla obsahovat potřebné informace a zároveň být psaná čtivou formou a jazykem cílové skupiny potenciálních kupujících.
- Vzhledem k tomu, že za uvedené informace ručí inzerent právně, doporučujeme i toto nechat na profesionálech.
Založení profilů na inzertních serverech, sociální sítě
- Makléř využívá všechny relevantní inzertní servery, kde zveřejní inzerát. Makléři využívají placený přístup k platformám, prostřednictvím kterých zveřejní inzerát velmi jednoduše a za zvýhodněnou cenu.
- Poměrně velká skupina lidí nesleduje realitní servery, ale pohybuje se na sociálních sítích. Proto mají makléři pro propagaci založen profesionální účet, správce reklam a vyznají se v nastavování kampaní.
- Je možné za další příplatek pozice inzerátu “topovat”, což se vyplatí v případě, kdy je v nabídce více nemovitostí podobných té vaší.
Zadání do tištěné inzerce, tištěná propagace
- Využít také můžete tištěné inzertní časopisy, lokální tisk nebo letáky do schránek. Perfektně také funguje vyvěšená plachta přímo na nemovitosti.
Další možnosti, které doporučujeme
- K nemovitosti si můžete nechat zpracovat brožuru, kterou budete používat při komunikaci se zájemci a na prohlídkách.
- Některé nemovitosti dobře zpropaguje vlastní webová doména a web.
Nyní se nacházíte v bodě, kdy je za vámi spoustu práce. realitní makléř do všech kroků investoval z vlastních zdrojů částku kolem 60.000 Kč. Máte zveřejněný profesionální inzerát a návrh na další kroky v rámci marketingového plánu.